Meet & Match-event in Posthuis groot succes

HEERENVEEN – Met een recordaantal van 74 gesloten matches met een economische waarde van €68.474 is het Hart voor Heerenveen Meet & Match evenement een groot succes. In het Posthuis Theater handelden dinsdagmiddag tientallen bedrijven, serviceclubs, scholen en maatschappelijke organisaties in het kader van maatschappelijk betrokken ondernemen. De deelnemers investeerden expertise, mankracht, producten en diensten voor het goede doel, met gesloten portemonnee.

Met een ferme slag op de gong opende Gerard Wolters dinsdag de matchvloer. Over geld werd niet gesproken en zowel kleine als grote matches deden mee. In anderhalf uur tijd brachten wethouder Jelle Zoetendal, medewerkers van Randstad en de Rabobank deelnemers met elkaar in contact om een recordaantal van 74 matches te realiseren. De ‘goedkoopste’ match was dat Steunpunt Minima Stichting Houvast 5 puzzels en 2 fietsmandjes van Rabobank Heerenveen Zuidoost Friesland ontvangt t.w.v. 25 euro. De ‘duurste’ t.w.v. € 10.800 is een prachtige samenwerking tussen deelnemers van de Voedselbank en bewoners van Talant. Samen koken, samen eten. En samen leuke activiteiten ondernemen als naar de film of samen koffie drinken. Notaris Mr. Savenije bekrachtigde alle matches en berekende per match de economische waarde. De totale investering die het Heerenveense bedrijfsleven, serviceclubs, scholen en maatschappelijke organisaties deden in de maatschappij was €68.474. De matches die zijn gemaakt, worden binnen nu en twaalf maanden uitgevoerd.

Veelzijdige samenwerking

Tijdens de Meet & Match viel de veelzijdigheid in samenwerking op. PVDA Heerenveen steunt De Voedselbank in november met voedselophaalacties in verschillende supermarkten. Fotografie Koos Lanting verzorgt een fotoshoot met visagie bij de Ronald McDonald Hoeve voor de gezinnen die daar op vakantie zijn. Studio eLBee helpt Steunpunt De Barones bij het ontwikkelen van haar huisstijl. Lionsclub Heerenveen e.o. helpt Woonzorgcentrum Marienbosch bij haar 70-jarig jubileumwens en vervoert tal van bewoners naar hun geboortedorpje of hun mooiste plekje in Friesland. Koninklijke Smilde/Smilde Bakery liet zich van haar beste kant zien met het doneren van 1.000 banketstaven aan vrijwilligers. MTH Accountants & Adviseurs helpt Wijkplatform De Akkers bij de jaarverantwoording. Specialiteitenhuys Wijn & Spijs verzorgt overheerlijke hapjes bij de vrijwilligersbijeenkomst van Stichting ZaZazorg. Lions Heerenveen 2.0 en Vluchtelingenwerk gaan in gesprek over de invulling van werkervaringsplaatsen van statushouders. Tenge Hoveniersbedrijf helpt de Voedselbank bij onderhoud van het terrein. Noordoost.nl maakt nieuwe website voor Aanloophuis Oer de Brege. En Albert Heijn Heerenveen biedt haar klanten de mogelijkheid om hun lege flessenbon aan het Reumafonds te schenken. Alle matches staan binnenkort op de website Hartvoorheerenveen.nl.

Het Gouden Hart

Albert Heijn Heerenveen werd de winnaar van het Gouden Hart voor Heerenveen en mag zich 1 jaar lang Maatschappelijk Betrokken Onderneming 2016 noemen. Deze felbegeerde prijs kreeg zij gisteren uitgereikt uit handen van Christel Koning van Heerenveen ‘n Gouden Plak. De Albert Heijn wint de juryprijs omdat dit bedrijf op een bijzondere wijze haar maatschappelijke betrokkenheid vorm geeft en daarmee bijdraagt aan een mooiere Heerenveense samenleving.

De Hart voor Heerenveen Meet & Match werd mede mogelijk gemaakt door De Rabobank Heerenveen Zuidoost Friesland, Koninklijke Smilde, het Posthuis Theater, Randstad Uitzendbureau, Notaris Mr. Margreet Savenije, gemeente Heerenveen, Heerenveen ‘n Gouden Plak, Jeroen Schaaphok Fotografie, het Vrijwilligers Servicepunt, MiddelPunt Media en Caleidoscoop Welzijnswerk.